קירות ירוקים שרכנים

קירות ירוקים שרכנים

קירות ירוקים שרכים

קירות ירוקים הם בין האלמנטים המובילים בתחום העיצוב, הן בעיצוב גינות, שבילים ומתחמים חיצוניים ואפילו בעיצוב פנים של בתי מגורים, חללים ארגוניים ומשרדים.

מלבד היופי השופע של הטבע במלוא תפארתו, קירות ירוקים מספקים מגוון יתרונות:

איכות האוויר– קיר ירוק מספק מערכת סינון טבעית לזיהום האוויר, סופח אבק, כימיקליים ורעלנים אשר נישאים באוויר, ופולט כמויות גדולות של חמצן. נוכחות של קיר ירוק יוצרת אוויר איכותי ונקי לנשימה, ומשפרת את תנאי התברואה בסביבתו.

בידוד תרמי- צמחים בצפיפות גבוהה מהווים גם בידוד תרמי והגנה מפני רוחות, שמש ומפגעי מזג האוויר, ומעניק למעשה חלל מנותק ממזג האוויר החיצוני לו ובידוד תרמי מעולה.

בידוד אקוסטי– בזכות אותם אלמנטים ותכונות, קיר ירוק מספק גם בידוד רעשים ומעניק בידוד אקוסטי וסביבה שקטה ומנותקת מרעשים חיצוניים.

הפחתת טמפרטורה– הצמחייה העשירה ותהליך הפוטוסינתזה התמידי שהיא מקיימת, יוצרת הצללה עמוקה  וצניחה טבעית של טמפרטורת הסביבה עד ל- 10 מעלות צלזיוס פחות מן הטמפרטורה הקבועה בחוץ.

יעילות אנרגטית– בזכות רמות הבידוד, ההצללה והורדת הטמפרטורה, בסביבתם של קירות ירוקים נדרש שימוש מופחת באמצעים מתועשים לבידוד ולקירור החלל, מה שיוצר יעילות אנרגטית ותורם לחיסכון כספי ולסביבה אקולוגית ירוקה.

קירות ירוקים שרכנים

קירות ירוקים ניתן ליצור באמצעות מבחר בין אלפי צמחים, אשר מותאמים לצמיחה אנכית, וניתנים לגידול בתנאי חוץ ופנים. אחד הצמחים המובילים בעולם הקירות הירוקים ועיצוב הגינות האנכיות הוא צמח השרכנים.

השרכנים הם צמחים וסקולרים חסרי זרע וחסרי קשקשים. משמעות הדבר היא כי צמח זה מתרבה באופן טבעי ללא הפצה של זרעים. הרביה של שרכנים מתבצעת באמצעות נבגים- חד תאי הקיים בצמח ומאפשר רביה עצמית. צורת רביה זו יוצרת צמח עשיר אשר מוסיף להצטופף ולפרוח גם לאחר תהליך ההנבטה הראשוני, ומעניק מספר רב של זני שרכנים להתאמה ולשתילה.

השרכנים מגיעים במספר גדלים, החל מצמחים זעירים, וכלה בצמחים המטפסים לגובה של 20 מטרים. מדובר בצמח בצבע ירוק עמוק, מרהיב ביופיו, אשר בצמיחה אנכית מכסה את הקיר כולו, ועליו משתלבים זה בזה בהרמוניה מושלמת.

השרכנים אינם זקוקים לכמויות גדולות של מים או הזנה, ומתאימים במיוחד ליצירת קירות ירוקים עשירים בכניסה לבתים ולמבנים ארגוניים, בחללי לובי ובחדרים פנימיים ומוארים היטב.

השרכנים אינם מושכים מזיקים וריחם עדין במיוחד, מה שהופך אותם לפופולריים כל כך בעולם הקירות הירוקים. קצב הגדילה שלהם הוא מהיר משלב הנטיעה ועד הגעתם לגודלם המקסימלי. ניתן ליצור קירות ירוקים שרכנים בשילוב עם צמחים נוספים, על גבי אותו הקיר.

תכנון קיר ירוק צריך להביא בחשבון את גודל הקיר, גודל המרחב וייעודו, הקונסטרוקציה הקיימת והאקלים. התאמה מיטבית של צמחים על גבי הקיר הירוק תביא לפריחה ולהתחדשות לאורך כל עונות השנה, במראה ירוק ומלהיב.

 

Share on Facebook