קירות ירוקים סוקולנטים

קירות ירוקים סוקולנטים

קירות ירוקים במשרדים סוקולנטים

מצוקת הקרקעות והנדל”ן לצד מדיניות הבניה לגובה הולידה צורך בחיבור לטבע ולאדמה, תוך מיצוי שטחי בניה ואובדן שטחי גינון ושטחים פתוחים. קירות ירוקים או בשמם הנוסף, גינות אנכיות, מאפשרים ניצול מיטבי של שטח תוך שילוב כל יתרונות הטבע, גם בדירות בבניינים משותפים, במרפסות, במתחמי כניסה עסקיים או פרטיים ובשלל מקומות נוספים.

היכן ניתן להתקין קיר ירוק?

קיר ירוק מתאים לחללים פתוחים ומוארים, למתקני לובי, למרפסות, לגינות ומעברים, ואף לחללים סגורים, תוך תכנון והתאמה של החלל והקונסטרוקציה לצורך ולסוג הצמחים. קירות ירוקים זקוקים לאור רב, וכלל, ככל שניתן לייצר כזה ניתן לגדל ולטפח קירות ירוקים מסוגים שונים.

קיר ירוק סוקולנטים

ניתן לשתול סוגים רבים של צמחים על גבי קירות ירוקים, כאשר אופי הטיפול והטיפוח בצמחים משתנה בהתאם לצרכי הצמח הנבחר. מעבר לבחירה העיצובית, חשוב לבחור בצמח נוח לתחזוקה ולטיפול, מה שהופך קיר ירוק סוקולנטים לאחד הקירות הפופולריים בתחום הקירות הירוקים.

המונח סוקולנט לקוח מן השפה הלטינית ומשמעותו: עסיס. שם זה ניתן לו בזכות ריבוי של תאים אוגרי מים אשר קיימים בעלי הצמח העבים והבשרניים, מה שיוצר צמח אשר זקוק למעט מאוד השקיה וטיפול חיצוני, עמיד לאורך זמן בכל תנאי מזג האוויר, פעילות מטאבולית גבוהה, ורבייה ווגטטיבית טבעית על ידי התפתחות חלק מן הצמח לצמח שלם.

מעבר ליתרונות הבוטניים, קיר ירוק מסוקולנטים הוא קיר מרשים במראהו, ניתן לבחירה ולשילוב מבין מגוון הצמחים ממשפחת הסוקולנטים, אינו מושך נוכחות של חרקים ומזיקים וקל במיוחד לתחזוקה. הסוקולנט אינו צמח מטפס או נופל ושומר על מראה עומד ויציב. הצמח שומר על צבעו הטבעי ומעניק מראה של טבע שופע וירוק לכל מרחב.

קירות ירוקים מסוקולנטים ניתן לראות במתחמים עסקיים, תוך שימוש בהם לתיחום חללים חיצוניים וליצירת מראה יוקרתי כבר בהגעה אל המבנה והמתחם.

יתרונות נוספים של קירות ירוקים בכלל וקיר ירוק מסוקולנטים בפרט:

בידוד אקוסטי- בידוד רעשים ויצירת סביבת מגורים ו/או עבודה שקטנה ונעימה. מתאים למתחמים המבקשים בידוד והפרדה מכביש ראשי, מרכז מסחרי וכדומה.

בידוד תרמי- קליטה ועצירה של קרינה ותנאי חום ויצירת סביבה מאווררת וקרירה.

איכות האוויר בבית- שיפור איכות האוויר בזכות תהליכי הצמיחה והפרשת חומרים טבעיים.

יעילות אנרגטית- חיסכון בעלויות חימום/קירור, תאורה (בזכות הכוונת תאורה טבעית שופעת) וחיסכון כלכלי.

טכניקת יישום קירות ירוקים

הקמה של קירות ירוקים מסוקולנטים או מצמחים אחרים מצריכה ידע, היכרות עם שיטות עבודה מתקדמות והיכרות עם מגוון סוגי צמחים וצרכיהם. מדובר בפעולה אשר משלבת הנדסה ובינוי לצד חקלאות ובוטניקה, ומצריכה תכנון מוקדם, בחינת המקום והקונסטרוקציה ויישום בפועל.

שלבי הקמת קיר ירוק:

יצירת בידוד/מחיצה- על מנת להבטיח את עמידות הקיר ושמירה על איכותו לפני הכל יש ליצור מחיצה באמצעות לוחות מנירוסטה או לחילופין לוחות פולימריים מבודדים, למנוע חדירת רטיבות אל הקיר ואל תשתיות המבנה.

יצירת כיסים– על גבי הלוח הנבחר ומחומר זהה יש ליצור כיסים שיאפשרו בהמשך את החדרת הצמחים. יש ליצור כיסים בצפיפות גבוהה, בהתאם לסוג הצמח המיועד, ובעומק מתאים.

מילוי– את הכיסים יש למלא באדמה מתאימה לסוג הצמח הנבחר, וכן בחומרי דישון והעשרה, מה שיוצר תשתית מבטיחה להזנת הצמחים בהמשך ולצמיחה בריאה ומהירה.

שתילה– החדרת השתילים בצורה אנכית תוך הידוק שורשי הצמח ועטיפתם באדמה מועשרת לצמיחה אופטימלית.

השקיה– תהליך השקיה ממושך על פי הנחיות ובהתאמה לצמח, עד לפריחה מלאה של הקיר.

תחזוקה– תחזוקת הקיר נמצאת כמובן באחריות בעליו, וכוללת ריסוס, גיזום, השקיה ופעולות נוספות.

כאמור, קיר ירוק סוקולנטים הוא הקיר אשר דורש מעט מאוד פעולות תחזוקה והשקיה, ועל כן בולט במיוחד במגוון מתחמים וחללים.

Share on Facebook