קירות ירוקים מחיר

קירות ירוקים מחיר

מעצבי פנים ואדריכלים נוהגים לשלב קירות ירוקים בחללים ארגוניים, מבני אירוח ותעשיית המלונאות ואף במבני מגורים. קירות ירוקים יכולים להשתלב מצוין הן בחללים סגורים והן במרחבים הפתוחים.

בבחירה של קיר ירוק חשוב לבצע התאמה מיטבית בין סוגי הצמחים אשר נטועים בו למיקום הקיר, וליצור תאורה וטמפרטורה מתאימה, הגנה מרוחות וממשקעים. הקמה של קיר ירוק מצריכה ידע, ניסיון ויד מקצועית, וחשוב לבחור בגורם מוסמך ומנוסה לביצוע ההקמה והיישום.

גם בעלי נכסים פרטיים מבקשים לא אחת את היתרונות שמביא עמו קיר ירוק, ומבקשים מידע על אופי ההקמה, צרכי הקונסטרוקציה והמיקום וכמובן העלויות.

קירות ירוקים בדומה לכל מוצר צרכני אחר, מוקמים בשיטות עבודה שונות, על ידי בעלי מקצוע שונים בשוק חופשי. מומלץ לערוך מחקר שוק, לדרוש המלצות ולהשוות מחירים בטרם הזמנת קיר ירוק למרחב הפרטי או העסקי. מטבע הדברים, כאשר מדובר בבניין משרדים, מבנה ארגוני או לקוח מוסדי המזמין מספר רב של קירות- המחיר יהיה נמוך יותר.

מספר גורמים בולטים ישפיעו על מחירו של קיר ירוק:

גודל הקיר– ככלל, בדומה לעבודות אחרות בבית ובגינה, מחירו של קיר ירוק נקבע לרוב על פי מטר מרובע. יחד עם זאת, ישנן הוצאות קבועות אשר מגולמות במחיר זה, ועל כן בתחשיב המחיר למ”ר, קירות ירוקים קטנים יעלו יותר מקירות רחבים וגדולים.

נגישות– צרכי נגישות ייחודיים ומגבלות נגישות מטבע הדברים יגרמו להעלאת המחיר של הקמת קיר ירוק. הקמה של קיר ירוק בגובה (מחייב שימוש במנוף או במת הרמה), בסמיכות למקווה מים או תחת מגבלות נגישות אחרות- תצריך פתרונות נגישות אשר יגולמו במחיר.

צפיפות הצמחייה– צפיפות הצמחייה על גבי הקיר מושפעת מכמות השתילים על גבי הקיר הירוק. ככל שיידרשו יותר שתילים, ליצירת מראה צפוף ואחיד, עלות הקיר תהיה גבוהה יותר.

סוג הצמחים– בדומה לזר פרחים, לעציץ ולערוגה ביתית, מחיר הצמחים השונים אינו זהה. המגדלים קובעים את מחיר הצמחים על פי כמות היבול, אתגרי הגידול והצרכים של הצמח וכמובן ביקוש לצד היצע.  ניתן ליצור קירות ירוקים מרהיבים בשילוב בין צמחים במחיר נמוך יותר ליצירת המרחב הירוק והטבעי, תוך שילוב נגיעות של פרחים ססגוניים ויקרים יותר, למראה מלהיב ולמחר אטרקטיבי.

מצע השתילה– על מנת להבטיח קיר ירוק איכותי ללא פגיעה בתשתיות יש צורך לייצר מצע פולימרי או מצע אלומיניום שיהווה חוצץ בין התשתית הקיימת לקיר הירוק, לאדמה ולתנאי הלחות. ככל שהחברה המספקת עושה שימוש במערכות איכותיות ועמידות יותר, תובטח איכות הקיר ומחירו יעלה.

טכנולוגיית השקיה– גורם משפיע על תהליך הגידול של הצמחים ואופן הטיפול בקיר היא מערכת ההשקיה הטמונה בו. קיימות כיום טכנולוגיות מתקדמות להשקיה, ניצול מי מזגנים, חיסכון במים והזנת הצמח, אשר יוצרות קיר ירוק עמיד במראה מלבלב לאורך זמן.

Share on Facebook