קירות ירוקים סחלבים

קירות ירוקים סחלבים

קירות ירוקים סחלבים

גינות ורטיקליות אינן המצאה ישראלית, ובמגזיני העיצוב העולמיים ניתן לראות שאלה בולטות במיוחד בטוקיו, בניו יורק, בפריז ובערים רבות נוספות. לא בכדי גברה הפופולריות של גינות אנכיות וקירות ירוקים דווקא בערים הצפופות בעולם, שכן הצורך בחזרה לטבע, במראה ירוק ובאוויר צח ואיכותי גדל בערים הללו דווקא בשל הצפיפות.

קירות ירוקים הם הפתרון הבוטני המתקדם ליצירת מראה טבע בלב העיר, ללא צורך בניצול שטחי אדמה, שמוקצים למסחר ולנדל”ן. הקירות הירוקים מספקים שיפור משמעותי באיכות האוויר, חיזוק האיטום במבנים ומראה עיצובי מרענן ומרהיב.

קיר ירוק סחלבים

בעוד שיתרונותיו של קיר ירוק ידועים, הבחירה בסוג הצמחים שיבואו לנטיעה על גבי הקיר עשויה להיות מורכבת. בחירה של צמחים ליצירת קיר ירוק מתבססת על אופי הצמח וצרכיו ביחס למבנה, כיוון האוויר והאור, צרכי הטיפול בו וכמובן האלמנט העיצובי.

פרחי הסחלב הם בין הפרחים המרהיבים ביופיים, כאשר אלה מגיעים באלפי מינים וסוגים ובמגוון רחב של צבעים. הסחלבים הם בין הפרחים הפופולריים בתעשיית הפרחים המסחרית, כאשר זרי סחלבים נחשבים ליוקרתיים ומרשימים במיוחד. גם קירות ירוקים סחלבים מייצרים אפקט דומה, ומעניקים גינה ורטיקלית עוצרת נשימה בעלת ניחוח עדין ומשכר.

הסחלב הוא צמח טרופי, מטפס או אפיפטי (גדלים אחד על השני מבלי להפוך לטפילים). תכונות אלו הופכות את הסחלבים למתאימים במיוחד לשיטת הגידול האנכית, בצפיפות, תוך שימור הפרח והמראה שלו, ומבלי לחנוק, לספוח נוזלים והזנה- זה של זה.

הזנת הסחלבים היא פשוטה ומתקיימת בזכות פטריית מיקרוניזה אשר גדלה על שורשי הסחלב, ומספקת לו הזנה עשירה.

הסחלב הוא צמח טרופי אשר מורגל בחום ובטמפרטורות גבוהות, ועל כן יכול להתקיים גם בחללים סגורים. הסחלבים זקוקים לכמות קטנה של מים, תחלופת אוויר ואור.

ניתן לשלב מספר זנים של צמח הסחלב על גבי אותו קיר ירוק, ולזכות בגינה אנכית עומדת, ססגונית ופורחת.

האם הקמת קיר ירוק עשויה לפגוע בתשתית המבנה?

קירות ירוקים מוקמים כיום בישראל ובעולם על גבי קירות חיצוניים ופנימיים, על גגות של מבנים וכמעטפת מבנים, ומשמרים את קונסטרוקציית המבנה ללא כל פגיעה. קירות ירוקים בנויים על גבי תשתית איכותית הנבנית על גבי הקיר ומיועדת ליצור חוצץ והפרדה בין האדמה, הצמחים ותנאי הלחות, לקונסטרוקציה של המבנה. לא רק שהקמת קירות ירוקים אינה פוגעת באיטום של הקיר, היא גם מסייעת לאיטום מאחר ולאחר הקמת קיר ירוק הצמחים סופגים וסופחים אליהם את הגשם והלחות ומונעים את הגישה והחלחול שלהם לקירות המבנה.

האם ניתן לייצר קיר ירוק במבנה סגור?

ניתן להקים קיר ירוק בכל מרחב, סגור או פתוח, תוך התאמה אופטימלית של סוג הצמחים על גבי הקיר, ויצירת תאורה מתאימה, בין אם תאורה טבעית ובין אם תאורה סולארית/חשמלית.

חשוב להיוועץ במומחים מתחום הבוטניקה והאגרונומיה בהקמה של גינות ורטיקליות.

 

Share on Facebook