קיר ירוק הידרופוני
חזור לעמוד ראשי

קיר ירוק הידרופוני

קירות ירוקים הם מותג מוביל בתחום עיצוב הפנים והבניה הירוקה, כאשר הם מהווים כלי ליישום אלמנטים מן הטבע במרחבים עירוניים, במבנים ובעיצוב האורבני.

מצוקת הקרקעות ומחירי הנדל”ן המאמירים הביאו לצמצום השטחים אשר משמשים לגינות נוי ולמרחבים ירוקים, בשל הצורך במיצוי שטחים לבניית מבני מסחר ומבני מגורים.

שיטת הגינון הוורטיקלי, הקרויה גם גינון אנכי, עושה למעשה שימוש בקירות עומדים (או יוצרת כאלה) לצורך העמדת גינות לגובה, בשיטה בה הצמחים פורחים זה על גבי זה ולא זה לצד זה.

הגינון הוורטיקלי מאפשר לשלב פריחה ירוקה ועשירה במרחבים פתוחים: גדרות, מעברים, קירות תוחמים של בריכות שחיה וגינות פרטיות, כמו גם בתוך מבנים סגורים: חללי לובי וכניסה למתחמי הייטק, קניונים, משרדים ואף בתים פרטיים. על מנת לקים קיר ירוק מרהיב ביופיו ובעל יכולת לעמידות ארוכת שנים, גם בתוך מבנים סגורים,  חשוב לבצע תכנון מוקדם באמצעות מומחה בתחום הבוטניקה, להכנת התשתיות ושילוב המערכות התומכות, ולבחירת הצמחים המתאימים.

מהו קיר ירוק הידרופוני?

קיר ירוק הידרופוני הוא קיר אשר מספק לצמחים מצע הזנה עשיר, אשר מהווה חלופה לאדמה. הידרופוניקה הוא מונח מקצועי אשר מתייחס לשיטת הגידול המתקיימת ללא אדמה כלל, על בסיסה של תמיסה הידרופונית אשר כוללת מים ודשן נוזלי, הספוגים במצע ומשתחררים בהדרגה אל שורשי הצמחים הנטועים בו.

קיימות מספר שיטות ליישום קיר ירוק הידרופוני כאשר כולן מתבססות על ייצור מצע עשיר בתמיסה, ואלמנטים אשר מאפשרים אוורור של התמיסה במטרה לאפשר שחרור מבוקר של חומרי ההזנה אל שורשי הצמחים ולהבטיח גידול אופטימלי.

שיטות הגידול ההידרופוני

גידול בתעלות- גידול צמחים על גבי מערך של תעלות בקוטר רחב מעליהן כיסי שתילה, מה שיוצר נראות מרהיבה של השתילים שמסתירים את מערכת הצינורות ונופלים זה על זה, ושורשים הזוכים לגישה ישירה אל תמיסה עשירה במינרליים, חומרי הזנה כמו גם מעבר של חמצן עשיר. שיטה המאופיינת ביעילות הגידול, עלויות נמוכות והתאמה לצמחים בעלי מחזור גידול קצר ונפח שורשים קטן.

גידול ברפסודות צפות- יצירה של משטח צף מחומרים קלים, בעל כיסי שתילה, אשר מונחים על גבי מאגר מים רחב אשר מכיל את התמיסה ההידרופונית. שורשי הצמחים טבולים בתוך התמיסה וזוכים להזנה קבועה ועשירה. שיטה זו מתאימה להיקף גדול של גידולים ולגידולים מסחריים. השיטה חסכונית במים ואינה מצריכה חיבור קבוע לחשמל.

ריקון והצפה- שיטה מחזורית המתקיימת באמצעות אדניות גידול וכוללת הצפה של האדניות בתמיסה וריקון שלהן אל תוך מיכל מים סמוך בסינרגיה מלאה. לרוב המיכל יהיה בריכת נוי או בריכות דגים, כאשר מצע הגידול באדניות מהווה את בית הגידול לבקטריות אשר הופכות את הפרשות הדגים לדשן איכותי עבור הצמחים. השיטה מתאימה לצמחי נוי ולמרחבים פתוחים.

קיר ירוק הידרופוני

מהי האחזקה הנדרשת עבור קיר ירוק הידרופוני

תחזוקה של קיר ירוק בכלל וקיר ירוק הידרופוני בפרט היא תחזוקה קלה וזולה למדי. אין צורך בהשקיה של הקיר, בזכות המצע המועשר בתמיסה ממנה שואבים הצמחים מינרליים וחומרי הזנה נוספים. למעשה כל שנדרש הוא הוספה של התמיסה למערכת על פי סוג המערכת ההידרופונית שנבחרה ליישום, דישון וגיזום של הקיר על פי קצב הפריחה.

בחירת הצמחים

בחירת סוג הצמחים עבור קירות ירוקים היא מההחלטות החשובות בתכנון הקיר, וחייבת להביא בחשבון את מיקום הקיר, שיטת הגידול, תנאי מזג האוויר והתאורה. ישנם צמחים אשר מתאימים יותר לגידול בשטחים פתוחים, בעוד אחרים בעלי אופי עדין יותר יתאימו לגידול מבוקר בחלל סגור ותוך התאמה של טמפרטורות חשיפה לשמש ותאורה. שיטת הגידול ההידרופונית מתאימה במיוחד לגידול של עשבי תיבול וירקות גינה, וזאת בזכות האצה טבעית של הגידול שההזנה העשירה  מייצרת.

 קירות ירוקים- יתרונות

להצבה של קירות ירוקים, במרחב הציבורי, בבית או בבית העסק ישנם יתרונות רבים:

איכות האוויר- הצמחים אש על גבי הקיר הירוק משחררים לאוויר כמות גדולה שלחמצן, יונקים רעלים ומזהמים ומותירים אוויר נקי, איכותי ובריא יותר לנשימה.

בידוד- הקיא הירוק יוצר בידוד תרמי ובידוד אקוסטי ברמה גבוהה ולמעשה מסייע בהפרדת החלל מן המתחם החיצוני לו.

טמפרטורה- קירות ירוקים מפחיתים את הטמפרטורה בחלל בכשתי מעלות בממוצע ויוצרים חלל קריר יותר באופן טבעי.

מראה- מעצבי פנים רבים מיישמים את שיטת הקירות הירוקים לסגנונות עיצוב שונים בניהם העיצוב המודרני והחדשני, עיצוב בהשראה טבעית, עיצוב יוקרתי ואחרים.

לחזרה לעמוד הבית לחצו כאן

חזור לעמוד ראשי
Share on Facebook