קירות ירוקים במשרדים – העיר נשטפת בירוק
חזור לעמוד ראשי

קירות ירוקים במשרדים – העיר נשטפת בירוק

גינון ורטיקלי הוליד מרחב אפשרויות עיצוב חדשות לחלוטין, בעבור מרחבים ארגוניים, עסקיים ובנייני משרדים. בעידן בו הנדל”ן היקר מכלה מרחבים טבעיים והצורך במיקום העסק במטרופולין עירוני מרכזי, הסביבה העסקית האורבנית השתלטה על מרחבים ירוקים ויצרה מחסור במראה של טבע ירוק ואוויר צח ונקי לנשימה.

הגינון הוורטיקלי מאפשר יצירת גינות תלויות ואנכיות, על גבי קירות עומדים, במרחבים חיצוניים וחללים פנימיים, מה שמחבר מחדש את הטבע עם הסביבה האורבנית ויוצר אפשרויות עיצוב מגוונות ומרהיבות.

כיצד ניתן ליישם קירות ירוקים במשרדים סגורים?

בתכנון של קירות ירוקים חשובה במיוחד בחירת הצמחים ביחס למיקום המיועד עבורם. קיימים מגוון רחב של צמחים אשר מתאימים לגידול אופטימלי בתנאי פנים. צמחים אלה, בתכנון נכון ויצירת תאורה מספקת, יצמחו ויפרחו גם בחללים סגורים.

קירות ירוקים מתאימים ליישום במתחם הלובי, כקבלת פנים ירוקה ומרעננת למבקרים במבנה, במסדרונות רחבים, בחדרי המתנה וקבלה, באולמות תצוגה, בחדרי ישיבות ובחללים עסקיים נוספים.

האם קיר ירוק מצריך תחזוקה מורכבת?

קירות ירוקים אשר מתוכננים ומיושמים כהלכה, כוללים התאמה של הצמחים לתנאי האקלים, לתאורה ולמיקום, כמו גם בחירה בצמחים בעלי שורש עבה וצריכה נמוכה של מים, שאינם נוטים למשוך אליהם חרקים ומזיקים. תחזוקה של קיר כזה תכלול השקיה מעת לעת, ריסוס ולעתים גיזום, בתדירות נמוכה.

הקיר הירוק במשרד ניתן לתחזוקה עצמאית או באמצעות סיוע של שירותי גינון, כאמור בתדירות שאינה גבוהה.

קירות ירוקים למשרדים פתרון מרגיע

קירות ירוקים במשרדים- יתרונות:

מעבר ליתרון העיצובי, לחדשנות ולחיבור לטבע, קיר ירוק במשרד כולל יתרונות רבים נוספים:

איכות האוויר– קירות ירוקים ועשירים בצמחייה מייצרים תהליך פוטוסינתזה תמידי, קולטים וסופחים את דו תחמוצת הפחמן, המזהמים והרעלנים אשר קיימים באוויר, ומשחררים ריכוז גבוה של חמצן שיוצר אוויר נקי ואיכותי וסביבה ירוקה ובריאה לעובדים ולמבקרים.

קיר ירוק יוצר סביבה נטולת חיידקים ובקטריות ושומר על רמת תברואה גבוהה בחלל הסובב אותו.

בידוד– קירות ירוקים בצפיפות גבוהה יוצרים בידוד תרמי ובידוד אקוסטי גם יחד, ויוצרים סביבת עבודה ושהייה בעלת טמפרטורה נוחה ללא תלות במזג האוויר החיצוני או בחימום/קירור באמצעים מתועשים, כמו גם סביבה שקטה ומנותקת מרעשים חיצוניים והטרדות ווקליות.

איטום– רבים חוששים מיצירת קיר אשר מוזן במים ומינרליים, אלא שיצירה נכונה של כיסי השתילה בקיר מתבצעת על גבי שכבת איטום ובידוד איכותית, ולא רק שאינה פוגע באיטום התשתית והקונסטרוקציה, אלא אף מחזקת אותה.

יעילות אנרגטית– בזכות היתרונות האמורים קירות ירוקים במשרד ובחללים אחרים יוצרים יעילות אנרגטית וחיסכון כלכלי, בשל הפחתת המשאבים המתועשים, שימוש במזגנים ליצירת חום, קור, בידוד ותועלות נוספות.

גינה ורטיקלית למשרדים

עיצוב קירות ירוקים למשרדים

כנון נכון, בחירת המיקום והצמחים ויישום קפדני תוך יצירת כיסי שתילה בעומק ובצפיפות הנדרשת והיכרות עם תכונות הצמחים, דורשים ניסיון ויד מקצועית. חשוב לבחור בחברת גינון ורטיקלי מנוסה ומקצועית, ולתכנן יחד את הקיר הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונלית- לקבלת תוצאה אופטימלית.

חזור לעמוד ראשי

שאלות ותשובות נפוצות

האם קירות ירוקים במשרדים מתאימים גם לחדרי לובי, מעברים וחללים ללא חלון?

ניתן ליישם קירות ירוקים בכל חלל, גם כאלה אשר אינם כוללים חלונות, תוך תכנון נכון והצבת פתרונות תאורה ואוורור אחרים, בהתאמה לסוג הצמח.

האם פעולות השקיה וגינון עשויות להפריע לסדר היום ולפעילות הארגונית?

קירות ירוקים מתוכננם ומיושמים באופן שידרשו תחזוקה נמוכה במיוחד ולא יהוו גורם מפריע. קיר ירוק למשרד יכלול מערכת השקיה פנימית וסמויה שלא תצריך השקיה חיצונית. פעולות התחזוקה יכללו גיזום לעתים רחוקות בלבד, למראה נקי ומסודר ולצמיחה בריאה של הצמחים.

מה העלות לקיר ירוק במשרד?

העלות נקבעת לפי מספר פרמטרים בניהם גודל הקיר, מיקום הקיר, המערכות התומכות הנדרשות וסוג הצמחים. בתכנון קיר ירוק חשובה ההתאמה האישית לאופי המשרד ולצרכיו, והמחיר המדויק ניתן בעת תהליכי הייעוץ וההזמנה.

האם ניתן ליישם קירות ירוקים גם על עמודים או קירות מעוגלים?

כן, בזכות טכנולוגיות חדשניות ומערכות השקיה גמישות ניתן ליישם קירות ירוקים גם על גבי עמודים לא מנוצלים או מבנים בעלי הנדסה ותכנון שונים ומאתגרים.

Share on Facebook